EL BAILE (2), IRENE NÉMIROVSKY

Cando en marzo os maiores do club fixemos a reunión para falar deste libro de Irene Nemyrovski rematamos a nosa charla comentando que nos interesaría coñecer a visión que os alumnos terían sobre este texto.
Antoinette, a protagonista de El Baile, ten aproximadamente a mesma idade que os rapaces de Balbordo pero todos eles coincidiron en que nunca actuaran coa frialdade que esta moza mostra en moitos momentos da historia. Ela é unha adolescente que, atrapada nunha situación que rexeita, toma as súas propias decisións e actúa firmemente, aínda que o seu comportamento provoque graves consecuencias para os que a rodean. A curta historia permitiu opinar sobre a relación da rapaza cos seus pais (especialmente coa nai) ou sobre a importanza dun falso recoñecemento social que obsesiona ós adultos retratados no texto; tamén nos fixo reflexionar sobre a ansia de medrar, sobre as inseguridades e as decisións da adolescencia.
De novo, como tantas veces, os rapaces conseguiron sorprenderme. O grupo de pais e nais esperabamos, hai varios meses, que eles xustificasen o irracional comportamento da protagonista nun momento clave do relato ou que tivesen unha “visión” moi oposta á nosa, pero non foi así.
Tal vez conveña que reflexionemos máis sobre os mesmos libros para así comprobar que as diferenzas xeracionais non teñen que ser sempre insalvables barreiras entre a madurez e a adolescencia.

1 comentarios:

Este libro trata sobre la venganza de una francesa adolescente, llamada Antoinette, debido a la mala relación que ésta tiene con su madre. Los Kampf viven en un lujoso piso en París, ya que se trata de una familia muy rica, pero no por eso les es más fácil conseguir el reconocimiento de la alta sociedad francesa, que ellos tanto desean.
Para conseguir dicho reconocimiento preparan un gran baile en el que han hecho una gran inversión. Pero Antoinette no estaba tan ilusionada como el resto de la familia. Antoinette, herida en su orgullo, observa con tristeza los preparativos del baile y decide enfrentarse a su madre. Lanza todas las invitaciones al río y así solamente asistirá al baile su profesora, y porque ya la había avisado antes de que pasara todo esto. Es por esto que se produce un final dramático.
Mi opinión sobre El Baile es que está muy bien, tiene una lectura fácil y no hay ninguna dificultad a la hora de entenderlo. No está bien lo que Antoinette hace con las invitaciones del baile, pero su madre la había herido sentimentalmente.
Yo soy de las que dice que no le gusta nada leer, pero este libro lo recomiendo debido a todo lo dicho anteriormente. Aunque, la verdad, me esperaba un final más feliz.

Carla Fernandes Quiroga, 1ºBAC

26 de noviembre de 2008, 21:46  

Entrada más reciente Entrada antigua Página principal

Related Posts with Thumbnails

Blogger Template by Blogcrowds